الفن نيوز

عمرو مصطفى يبدأ لايف بأغنية لعامر منيب ويعلق: وش السعد عليا

نشر الملحن والمغني عمرو مصطفى مقطع فيديو بـ لايف له عبر موقع التواصل الاجتماعي “إنستجرام”، وهو يغني أغنية “عامل أيه في حياتك” للفنان عامر منيب.

وظهر عمرو مصطفى وهو يغني أغنية “عامل أيه في حياتك يا حبيبي” ويعزف ألحان الأغنية، مما جعل هذا المقطع ينال إعجاب الجمهور.

وعبر الملحن عمرو مصطفى عن حبه لعامر منيب، وقال إنه يجب أن يبدأ أي لايف له بـ أغنية للراحل الفنان عامر منيب، وأكد أن عامر منيب هو أول من قدمه للجمهور، وأنه وش السعد عليه، ودعى له بالرحمة.

كلمات أغنية “عامل أيه في حياتك يا حبيبي”

"عامل أيه في حياتك يا حبيبى طمنى عليك، ده أنا ذكرياتك حب عمرك اللى مش ناسيك، وأما بتضايقك دلوقتى بتكلم مين، مين حبك فى الدنيا دى قدى وارتحت لمين، ده أنا وأنت كنا بنفهم بعض بنظرة عين، وعامل أيه فى حياتك يا حبيبى طمنى عليك، ده أنا ذكرياتك حب عمرك اللى مش ناسيك، أنا بسأل دايمًا ياحبيبى أخبارك أيه، وبقول اللى يروح أو ييجى سلملى عليه أنا نفسى أعرف لو لسه فاكرنى، فاكرنى بأيه، وعامل أيه فى حياتك يا حبيبى طمنى عليك".
"كل ما بحن لايامك أو شوقى يزيد بفتكرك واسرح فكلامك والاقينى وحيد، وبلوم على الدنيا اللى خدتنا وودتنا بعيد، وعامل أيه فى حياتك يا حبيبى طمنى عليك، ده أنا ذكرياتك حب عمرك اللى مش ناسيك".

يشار إلى أن أغنية “عامل أيه في حياتك يا حبيبي” للفنان الراحل عامر منيب، من ألحان عمرو مصطفى، كلمات تامر حسين.

أعمال جمعت بين عامر منيب وعمرو مصطفى

جمع بين الفنان عامر منيب والفنان عمرو مصطفى عدد كبير من الأعمال ومن أبرزهم: “من غير لقاك، عنيك قالت، جيت على بالي، حظي من السما”، والأغاني من كلمات تامر حسين وألحان عمرو مصطفى.

أغنية “وبقول”، من كلمات عز الدين، ألحان عمرو مصطفى.

أغنية “ليه”، من كلمات مدحت العدل، ألحان عمرو مصطفى

أما أغنية “ليك لوحدك”، “حبيت لياليك”، من كلمات ربيع السيوفي، ألحان عمرو مصطفى

اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات
error: Content is protected !!