الفن نيوزفن

“تربية الست دي هي اللي هتخليني مردش عليك”.. حسام حبيب يهاجم والده

هاجم الفنان حسام حبيب، والده حسين حبيب بسبب ما نشره عبر حسابه الشخصي، بموقع “فيسبوك”، ذولك بعد الهجوم العنيف الذى تعرض لها من قبل والده.

حيث نشر حسام حبيب استوري عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “إنستجرام”، وعلق قائلًا:”أنا ليا الشرف إني تربية ست لأنها بـ 100 راجل، وتربية الست دي هي اللي هاتخليني مردش عليك، حسبي الله ونعم الوكيل”.

وهاجم صباح اليوم حسين حبيب نجله حسام حبيب، هجوم عنيف بعد التصريحات الذى أبدى بها حسام حبيب أمس مع الإعلامي عمرو أديب عن شيرين وأسرتها.

حيث نشر عدة مشنورات عبر حسابه الشخصي بموقع “فيسبوك”، وكان من أبرزها أنه ابنة تربية إمرأة، أن هو من ضيع شيرين وظلمها، أنه شخص يسعى وراء مصلحته فقط، قائلًا:” مبتعرفنيش إلا للمصلحة وعشان تأخد فلوس، ومدخلتش بيتي سبع سنين وجيت بس تأخد فلوس وقولت مبتشتغلش عشان شيرين ومشاكلها كانت شغلاك، بقالك سنة مطلقها مشتغلتش ليه؟ بطل حجج وخليك راجل، أنت فعلًا مش تربيتي، أنت تربية واحدة ست، طلعت من بيت مامي على بيت مراتك يا أخي عرّتنا”.

وواصل حسين حبيب هجومه على نجله قائلًا:”قولو الحق ولو على أنفسكم، هو ينفع أخالف شرع ربنا بحجة إني أحمي أولادي، البنات ليها الثلثين والأهل ليهم الثلث بعد عمرو طويل وده يخلي الأهل راضيين ويراعوا البنات وهى دي صلة الرحم”.

والد حسام حبيب: أنت حطمت زوجتك بجهلك

وأكمل: “وغير كده بتزرع العدواة بينهم أنت كده مش بتحافظ على مال زوجتك أنت بتخالف شرع ربنا والنتيجة إنهم فضحوها وقضوا على مستقبلها، وأنت حطمت زوجتك بجهلك، لو كنت بتسأل أبوك كان راشدك للحق والكل طلع كسبان يا قاطع صلة الرحم وعاصي أبوك، ضيعت نفسك وضيعت البنت معاك”.

والد حسام حبيب: أخوها ده رعاها 20 سنة

وأشار أن أخوها هو من حمل أخته اكثر من 20 عامًا وأن كل شئ يعوض ولكن الأهل لا يعوضوا أبدًا قائلًا: “أخوها بقاله أكثر من 20 سنة بيراعي أخته وهى مصدر رزقه أجي أقفل عليه الحنفية ويقعد 4 سنين من غير شغل، وراجع تاني تقفل عليه الحنفية هو وأمه وأخته وعايزه يسيبك”.

وأختتم: “يا ناوي على قوتي يا ناوي على موتي، الزوج يعوض الأم والأخ ميتعوضوش، كلمة حق لوجه الله”.

ونشر منشور آخر يواصل فيه هجومه على نجله حيث علق قائلًا:”أنت بتقول رجعت ليها العربية اللي بـ 5 مليون وواحد بيشتغل معاها أخدها منها وقالها هديكي بدالها شغل، وواحد تعرفه شكلها حاله إديته 100 ألف دولار وخلع، وإنها بتكتب شيكات للناس على بياض”.

والد حسام حبيب: شيرين واعية وناصحة أنت بتطلعها عبيطة

وأكمل “أنت كده بتدي مبرر لأهلها ليحجروا عليها وبتطلعها إنها سفيهه وعبيطة وأنا من معرفتي بيها إنها واعية وناصحة، أنت بتيجي تكحلها تعميها أسأل أبوك يقولك تقول أيه”.

أبرز تصريحات حسام حبيب أمس

أهلها ليه ماخدوش الخطوة دي من بدري ليه، أنت شايف أنها بحاجة للرعاية الصحية أشمعنا عملت كده بعد البيان.

شقيق شيرين قاطع علاقته بيها منذ عامين، ما السبب وراء ظهوره الآن. وكان جاي يعتدي علينا ومعاه صحابه مش بس أطباء.

اللي دمر شيرين شخص قالي في يوم أنا معايا توكيل رسمي منها وهحجر عليها.

هناك من سيرث في شيرين وهددها بالحجر عليها، الأمر الذي جعلنا نأخذ الاحتياطات المطلوبة من أجل تأمين أموال شيرين لصالح بناتها.

مخدتش جنية من شيرين ولا من قدامها ولا من وراها، وكان واجبي أكبر ثروتها مش أنقصها، وعملت لها سيستم لإدارة أموالها.

عمري في حياتي ما كنت عنيف، مع أي سيدة، أنا راجل متربي ومتعلم، وعارف يعني إيه ست، ومدافعتش عن نفسي علشان مهاجمش شيرين.

شيرين قصت شعرها في نفس يوم ما طالبتني بالطلاق، وأغمى علي أول ما شفتها، هي حلقت شعرها علشان تقسو على نفسها، وتنهي العلاقة، ولكن ده محصلش.

عند زواجنا، كان رصيدي من الأموال يفوق شيرين بكثير، شيرين كانت منتهكة ومنهوبة.

اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات
error: Content is protected !!