الفن نيوز

صبري فواز عن قرارات مصطفى كامل الجديدة “رغم انك قولت عني جاهل بس قرارات النقابة النهاردة حاجة كويسة جدًا”

نورا أحمد

بعد قرارات نقيب المهن الموسيقية مصطفى كامل حول مطربي المهرجانات والسماح لهم بالغناء ولكن بعدة شروط منها “عدم استخدام كلمات خارجة وإلا تتم معاقبتهم ودفع غرامة مالية وشطب إسمهم من النقابة، وطلب ترخيص مسبق لإحياء الحفلات”.

نشر الفنان صبري فواز بوست عبر صفحته الشخصية بموقع “فيسبوك” يدعم من خلاله قرارات مصطفى كامل رغم الإساءة له في إحدى البرامج.

حيث قال “على فكرة قرارات النقابة النهارده حاجة كويسة جدًا، إنك تستوعب كل مؤدي المهرجانات وتعمل لهم شعبة في النقابة ويدفعوا اشتراكات ورسوم هاتفيد النقابة وأعضائها”.

وأكمل “ده غير إنك هاتشغل مع كل واحد منهم مجموعة من العازفين من أعضاء النقابة ودا هيطور أداء مغنيين المهرجانات، وده كان الغلط من البوست اللي عمل دوشة إنه المنع لا يفيد لا النقابة ولا المغنيين”.

وتابع “وأدينا شوفنا بعنينا إن المنع ماقدرش يحجب حاجة زي “أنتش وأجري” من الانتشار، يبقى الطريق الأنسب هو اللي النقابة عملته ده برافوا وبالتوفيق للجميع”.

واختتم كلامه ب “ولو إن النقيب قال عليا جاهل في إحدى البرامج بس أنا مسامح عشان القرارات الحلوه دي، قشطة يابا”.

تعليق صبري فواز على قرارات مصطفى كامل بخصوص مطربي المهرجانات

وكان مصطفى كامل قد هاجم صبري فواز من خلال إحدى البرامج الذي ظهر فيها مؤخرًا وقال عنه “جاهل” بسبب سخر صبري فواز من أغنية “قشطة يابا”

حيث قال نصًا “ده لو هو بيقول كده يبقي بيجهل يعني ايه سينما وبيجهل يعني ايه دراما، إنت محترمتش نجم نجح قبلك، لا تتدخل فيما لا يعنيك”.

اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات
جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by HAVEN Magazine
error: Content is protected !!