الفن نيوزفن

ميرهان حسين عن سميرة أحمد.. “قالتلي ملامحك مصرية وجميلة عيزاكي معايا في مسلسلي”

✍️ نورا أحمد

من أبرز تصريحات ميرهان حسين خلال تواجدها في برنامج “الستات مايعرفوش يكدبوا” حديثها عن الفنانة القديرة سميرة أحمد وكواليس العمل مع الفنان القدير محمود ياسين.

حيث قالت “كنت في برنامج وأستاذة سميرة عملت مداخلة أنا قولت أكيد بتكلم البرنامج مش بتتكلم عشاني، لاقيتها بتوجهلي كلام وبتقولي انتي ملامحك مصرية جميلة وتتحبي، وأنا عيزاكي تكوني معايا في مسلسلي الجديد”.

وتحدثت عن كواليس العمل مع محمود ياسين وهى في بداية مشوارها الفني قائلة: “أنا كنت بروح التصوير أتمتع واتعلم ومنبهره ان حواليا أستاذ محمود ياسين وأستاذة سميرة أحمد، أستاذة سميرة كانت بتروح اللوكيشن قبل أي حد”.

ثم إجابت على سؤال المذيعة بأن بدايتها مع نجوم كبار يمكن أن تكون ساهمت في تعطيلها فنيًا وأجابت “بالعكس ده نورني وبروزني، واجهتني مشكلة واحدة بس مالهاش علاقة بمشكلة ظهوري في بدايتي مع فنانين كبار وهى إن ساعات بيبقى في دور لايق عليا اوي أو الناس حبتني فيه فبيتعرض عليا كتير”.

وأكملت حسين: “بسبب هذا الموضوع عدت عليا فترة كنت برفض فيها أدوار كتير، وكنت ببقى عايزة أقولهم دي مش شخصيتي ده دور أنا قدمته، وكنت بقول للمخرجين انا مش حبه الدور ده ممكن تديني دور تاني، ومن هنا بدأت أقدم أدوار مختلفة”.

جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by Mohamed Hamed
error: Content is protected !!