الفن نيوزفن

على أنغام “الموضوع فيك”.. تامر حسني ينشر فيديو يحفز به جمهوره

نشر نجم الجيل تامر حسني فيديو متداول على مواقع السوشيال ميديا على أغنية “الموضوع فيك”.

ويعبر الفيديو عن مصاعب الحياه التي تواجهنا والأزمات التي تكون سبب في وقوعنا ونهوضنا مرة أخرى وهذا مايتناسب مع كلمات الأغنية.

حيث قام تامر بإعادة نشر الفيديو وعلق عليه قائلًا: “مشوار حياتك صعب وطويل وبتطلع شوية وتنزل شوية وبتبقى خلاص بتوصل وتنزل تاني وتحس إنك إنتهيت”.

وأكمل “ف تحاول تاني وتالت وعاشر لحد ماتوصل للقمة و تثبت عليها وتطور وتكسر سقف أحلامك بمجهودك وصبرك وعندك وحبك وطموحك وشغفك وإصرارك، لا تيأس”.

https://www.instagram.com/reel/CkTOsk3ARz-/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

ومن كلمات الأغنية: “إوعى تخلي الدنيا تمشيك وتخلي كلامها يمشي عليك.. ماتخليش حاجة تتحكم فيك ربنا خلقك تختار بإيديك.. هتفكر ليه ده الموضوع فيك.. ماتقولش ظروفي والله مامساعده وتحبب نفسك كده في القاعده.. علشان في أقل منك كتير بدأو من تحت الصفر وعدوا.. ولا تيأس يابني في رب كبير لينا رب كبير..

طول عمري أنا أقوى من الأيام والضلمة بردو هرسم فيها أحلام.. وتحت انا أي ظروف هطلع قدام هطلع قدام.. طول عمري انا بردو أقوى من الأيام وماليش انا سقف في الأحلام.. ولا عمري يهزني أي كلام.. مش فاضي لكلام فاضي

ويذكر أن آخر أعمال تامر هو أغنية “حياتنا” التي تم طرحها مؤخرًا وحققت الأغنية نجاح كبير وهى من كلمات الشاعر أحمد حسن رارول وألحان إسلام ذكي.

الجدير بالذكر أن آخر أعمال تامر حسني هو فيلم “بحبك” ويشارك في البطوله بجانب تامر حسني كلًا من هنا الزاهد، هدى المفتي، حمدي الميرغني، مدحت تيخا، أحمد عزمي وغيرهم من الفنانين ومن تأليف وإخراج تامر حسني.

اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات
error: Content is protected !!