الفن نيوزفن

الخميس والجمعة..دينا الشربيني وعمر السعيد في ضيافة برنامج “سهرانين”

أعلنت الصفحة الرسمية لبرنامج “سهرانين” الذي يقدمه الفنان أمير كرارة من خلال برنامج الصور والفيديوهات الشهير “انستجرام” أن ضيوف الحلقة القادمة هم الفنانة دينا الشربيني والفنان عمر السعيد حيث نشرت الصفحة برومو الحلقة وكتبت: “انتظروا النجمة دينا الشربيني والفنان عمر السعيد في برنامج سهرانين مع أمير كرارة الخميس والجمعة الساعة 10 على قناة ON”.

وفي سياق متصل، ستتناول الحلقة أكثر من فقرة غنائية بواسطة المطرب عماد كمال وهو الصوت الخفي والأصلي لـ أغاني أكرم حسني وسيغني خلال الحلقة عدة أغاني مثل “اتنين بس احنا واحد” و”إية اليوم الحلو دة”.

دينا الشربيني وعمر السعيد

يشار إلى أن عمر السعيد ودينا الشربيني تعاونا معًا في أكثر من عمل وتجمع بينهم علاقة وطيدة، فتعاونا في مسلسل “زي الشمس” ومسلسل “مليكة” ومسلسل “قصر النيل”، كما تحدث عمر عن علاقتهم من قبل وقال من خلال منشور على “انستجرام”: “ثالث تجربة لينا سوا بعد مليكة وزى الشمس وأكيد مش الأخيرة…زى ما بيقولو وشنا حلو على بعض وبننجح سوا أوى وبينا كيمياء في الشغل.. منير وكاميليا وحوارات كتير بينهم وقصص أكتر”.

آخر أعمال دينا الشربيني

تعتبر آخر أعمال دينا الشربيني هو مسلسل “المشوار” برفقة الفنان محمد رمضان التي تم عرضه في السباق الرمضاني السابق وهو من بطولتهم بجانب أحمد صفوت وندى موسى وعدد آخر من النجوم ومن إخراج محمد ياسين.

دينا الشربيني وأبرز تصريحاتها في “Abtalks”

نفت قالت دينا الشربيني خلال لقائها بالبرنامج أنها سرقت شخص من زوجته في علاقاتها السابقة فأوضحت ذلك وقالت: “في علاقتي السابقة.. الكلام اللي كان بيتقال إني أخدت حد من حد وكده ده مكنش حقيقي خالص، كل صحابي قالوا لي أقول إن الموضوع التاني ده خلص من سنين طويلة، وإن هما مش مع بعض، بس أنا قررت متكلمش”

.وتابعت: “طول مانت عارف إنك معملتش ده مبتبقاش قاعد مضايق من الكلام اللي بيتقال، إنما لو إنت عامل ده بتبقى مضايق، والناس اللي بتعمل كده إما معندهمش دم، أو على راسهم باطحة”.

وأوضحت عن سبب صمتها طوال مدة الارتباط ورفضها الرد على الشائعات التي تزعجها فقالت:”سكت عشان دي مش حياتي لوحدي.. فمش هقدر أطلع اتكلم عن حياة 3 أشخاص.. خاصة إن أنا وهي كنا كويسين مع بعض، كنا صحاب جدا وما زلنا أصحاب لحد دلوقت.. فمعندناش مشكلة.. كنا بنضحك على الكلام اللي بيتقال”.

دينا الشربيني تكشف عن أسوء لحظه في حياتها

أوضحت دينا خلال اللقاء أن أسوء لحظة مرت عليها هي وفاة صديقها هيثم أحمد زكي فقالت: “دايما بقول لكل حد أعرفه فقد حد قريب منه، يعتبره كإنه سافر.. الموت بيجي فجأة، بيثبت إن مفيش أي حاجة مستاهلة.. شبه الفيشة بتتشال من الكوبس.. هيثم بالنسبة لنا كلنا كنا بنحبه جداجدا جدا بس يمكن هو مكنش عارف إحنا قد إيه بنحبه، ساعات بتمنى رجوعه، تعالى إحنا بنحبك وخلاص لو عايز تمشي”.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by Mohamed Hamed
error: Content is protected !!