سوشيال ميديافن

بالصورة… أحمد شيبه يجبر بخاطر أحد العمال بالتصوير معه

✍️ آية هلال

نشر الفنان أحمد شيبه صورة له تجمعه بأحد العمال أثناء قيامه بعمله عبر “استورى” عبر حسابه الشخصي عبر “إنستجرام”.

حيث طلب العامل منه أخذ صورة لهما قائلًا:”هو أنا ينفع أتصور معاك بهدوم الشغل، متلقيا ردا منه تعالى ياابني أنا كنت بنام على الرصيف قبل ما أغني”.

وقد حازت الصورة بإقبال من الجمهور بالإعجاب والتفاعل معها، ومن هذه التعليقات: المتواضع، ملك الذوق والتواضع ياحبيبي، الشبعان، أسدين في الصورة والمزيد من التعليقات الإيجابية لمحفزة من الجمهور له.

أعمال أحمد شيبه

وشارك شيبه بالغناء فالعديد من المسلسلات كأغنية في الفيلم أو كتتر للمسلسل ومنها: الأخ الكبير 2020، الفتوة 2020، زلزال 2019، علامة إستفهام 2019، فكرة بمليون جنية 2019، اللهم إني صائم 2017.

آخر أعمال أحمد شيبه

ويذكر أن آخر أعمال أحمد شيبه أغنية “من كتر ما شفت”، وكانت من كلمات رضا المصري، وتوزيع ميدو مزيكا، وألحان حسين محمود.

وتقول كلمات الأغنية:

من كتر ما شفت يا دنيا لقيتها خلاص مش فارقة الناس بقى لي تفكيرها تشوف ناس غيرها في غرقة واللي يقدم لك خدمة تلاقي عينيه على غيرها.

كلها بقى سهل عليها تأجر حتى ضميرها ما بقاش في كسوف نعمل معروف يترد علينا بعلقه ابو عين مليانة اديلو امانة يصون ما يخونش

والعيش والملح على ابن الناس تلاقيه ما يهونشي واللي ما يحمدش الله على النعمه وعيشتوا عواله بيرازي في خلق الله في الشر دماغه شغاله.

وتلاقي من حكه الناس تتلمف رقص ما تتأخرش ينغلط ونقول مش غلطة ونداري على الغلطة بغلطة بنكح تراب م الاخر عايشينها بخور وأونطة قايمين نايمين نحسبها بندور على مكاسبها واللي تخسر بنسيبها بقى كله عنيه ع الشنطة.

بنمد ايدينا للناس بالحب نلاقي عدو هواللي ما يسواش نلقاه علينا عاش والروس تتساوى.

وبقينا حريفة نبر مفيش الله يسهل له وابو زمة نظيفه نقوم جايين على وسطه نحلوا حتى اللي شارينا بنفرط فيه برخيص ما بقاش في غلاوه بنعيب ع الناس اللي يعني خلاص العيب مش فينا وفراغة العين جايبينها منين حد يرسينا فين راح الدم يا خلق تعبنا كفايه ندالة عايزين نرتاح اخرتها وصلنا لاسوأ حالة.

ليه تمللي العيبه بتبان في الغيبة ونقطع على بعضينا ليه بس الكلمه بيبقى قصادها اثنين وثلاثة والضحكه الصافيه في يومما ناخذها ناخذها شحاته بلا حرقة دم تعالوا نتلم وفضوها سيرة بلا هري وجري ورمح وغل وحقد وغيرة ما تصفوا قلوبكوا الدنيا زوال اصلها فانيه ومتفاتة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by Mohamed Hamed
error: Content is protected !!