تصريحاتفن

نيللي محمود لـ”هاڨن”: كل الدعم للمنتخب السعودي لأنهم شاطرين ويستاهلوا

يهتم العديد من نجوم ونجمات الفن بمتابعة مباريات كأس العالم المقامة حاليًا بقطر 2022، والذي بعد الحدث الكروي الأهم في العالم.ومن بين الفنانات، اللواتي اهتممن بمتابعة البطولة، الفنانة الشابة نيللي محمود، والتي تواصلت معها مجلة “هاڨن”، لمعرفة رأيها في حفل الافتتاح ومباريات البطولة.

نيللي محمود: “بشجع الفرق العربية وبالذات السعودية”وقالت نيللي محمود لـ “هاڨن”: “متابعة كأس العالم ومتابعة الفرق العربية، أي ماتش فيه فرقة عربية بتلعب بشجع الفرق العربية وبالذات السعودية، كل الدعم للمنتخب السعودي بصراحة، هما شاطرين ويستاهلوا”.

وأردفت: “حتى مع إنهم ماكنوش موفقين في الماتش اللي فات، كان حظهم وحش، لكن هما كانوا بيلعبوا حلو، فأنا قلبًا وقالبًا مع المنتخب السعودي”.

ماعجبتنيش ميريام فارس خالص

وتابعت نيللي: “ماشفتش حفل الافتتاح، بس طبعًا شفت الفيديو بتاع ميريام فارس، ماعجبنيش بصراحة، ماعجبتنيش ميريام خالص”.

وأضافت: “مش عارفة أو يمكن علشان متعودين على شاكيرا؟، بس حتى يعني، متهيألي لو حد تاني كان هيبقى أفضل من ميريام”.

وأكملت نيللي محمود: “ميريام أغنية وحشة، ولا كلام ولا لحن، والرقص وحش حتى، حتى لو هي مؤدية بترقص، فهي أداءها في الرقص ماكنش حلو، مش عارفة شايفة إن أوحش حاجة كانت ميريام فارس”.

وأشارت: “مع إني ماشفتش بقيت مراسم الاحتفال في حفل الافتتاح، ولكن ميريام فارس كانت سيئة جدًا على كل المراحل بصراحة وكل الحاجات، يعني على مستوى الشكل لبسها كان كاشف أوي، ماكنتش حاجة لطيفة”.

واستكملت نيللي: “الرقص كان حلو، ولا أغنية حلوة ولا اللحن، ولا كل أي حاجة بصراحة، هي كانت غير موفقة للغاية، وكان المفروض تعمل حاجة أفضل من كده، لأن ده حدث مهم”.

النتيجة بتقول ماحدش يتوقعني

وعن توقعاتها للمنتخب المرشح للفوز بالبطولة، قالت نيللي محمود: “مش قادرة أتوقع، يعني بعدما السعودية كسبت الأرچنتين، فكده الموضوع ماشي بالبركة، يعني مش بالبركة، بس اللي هو اللعيبة بتفاجئ”.

وأوضحت: “يعني ممكن منتخب أنت تبقى شايفه جامد، وهيأخد نقط وهيحقق أهداف، تلاقي فجأة فرقة تانية كانت بتلعب بشكل أحسن وتكسب، فأنا مش قادرة أتوقع بصراحة، النتيجة بتقول أنا محدش يتوقعني”.

بين البرازيل وإنجلترا

ولفتت نيللي محمود: “فالموضوع مش محسوس، فيه فرق كبيرة بتتغلب، بس مش عارفة إحتمال ممكن البرازيل، كله بيقول البرازيل، يا البرازيل يا إنجلترا، مش عارفة ما بين ده وده”.

موضحةً: “بس أنا عن نفسي أتمنى المنتخب السعودي يتأهل للمرحلة الجاية، ويعمل شغل كويس، ولكن هي النتيجة الصراحة بتاعت كأس العالم السنة دي بالذات توقعاتها صعبة”.

كما كشفت نيللي عن الفريق، الذي تشجعه في الدوري المصري، حيث أوضحت أنها تشجع نادي الزمالك، قائلةً: “أنا زملكاوية”.

أحدث أعمال نيللي محمود

يشار إلى أن نيللي محمود كانت قد تألقت، من خلال مسرحية حتى لا يطير الدكان، والتي عرضت مؤخرًا بموسم الرياض الترفيهي. وهي من بطولة أكرم حسني، درة، نيللي محمود، بيومي فؤاد، أوتاكا، إسماعيل فرغلي، مصطفى غريب، تأليف وإنتاج أمير طعيمة وإخراج أوتاكا.

آخر أعمال نيللي محمود

يذكر أن الفنانة نيللي محمود شاركت خلال الماراثون الرمضاني الماضي، من خلال ثلاثة أعمال، وهم أحلام سعيدة، في بيتنا روبوت 2 وراجعين يا هوى، الذي ظهرت من خلاله كضيفة شرف.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by Mohamed Hamed
error: Content is protected !!