الفن نيوزفن

وفاء سالم عن عمليات التجميل الأخيرة.. خدودي وقعت ومكنتش عارفة انطق الحروف

تداولت صورة للفنانة وفاء سالم عبر مواقع التواصل الإجتماعي وقت إجراء عملية تجميل التي أثارت الجدل بشكل كبير، إلى أنها أوضحت حقيقة هذه الصورة خلال استضافتها مع الإعلامية لميس الحديدي في برنامج “كلمة أخيرة”.

وفاء سالم توضح حقيقة الصورة المتداولة لها عبر مواقع التواصل الإجتماعي

وقالت وفاء سالم: “الصورة اللي انتشرت على مواقع التواصل الإجتماعي واضح فيها الفوتوشوب لأن لم يحدث خلل لهذه الدرجة في وجهي، في الأول تم استدراجي تجاه عمليات التجميل عملت فيلر وبوتكس ونوعهم كان ليس جيد ومكنتش اعرف الدكتور اللي كان بيحقن ليا كل هذه المواد”.

وأضافت: “الفيلر لازم تبقي عارفة مين اللي يحقن لك وتبقي على ثقة تامة في الدكتور اللي بتتعاملي معاه، أنا مكنتش عارفة اميز خصوصًا إني بشوف الدكاترة على الشاشات دكاترة كبار، الأول قالوا هنعملك حاجة فيها نضارة واكتشفت أنها حقن، وعملوا لي حقن في شفايفي، وشفايفي تمام مش محتاجة حقن ولما جيت أتكلم لقيت إني مش عارفة أملك الحروف”.

وتابعت سالم: “عملولي زي سداغ كده كبيرة، وخدودي كبرت من حقن الدهون، خدوا دهون مني وقالوا لي ده صحي، كتر الكلام بيخليكي تصدقي، وعملت خيوط، كل دكتور بيجود على التاني يجي الدكتور اللي بعده يقول لي هعملك خيوط ترفع الخد ميبقاش مدلدل، عند كل تجربة الاقي الدنيا بتبوظ مني لحد ما بقيت مش طايقة نفسي”.

وفاء سالم تكشف عن مأساتها بسبب عمليات التجميل

أوضحت الفنانة وفاء سالم عن سبب إجرائها عمليات التجميل قائلة: “بحاول احافظ على ملامحي بس أكيد مش عاوزة اصغر وأنا مش ضد اني أكبر إبني أدهم عنده 23 سنة والتقدم في السن شيء طبيعي”.

واستكملت تصريحاتها: “كنت بعيط لما بقف قدام المرايا، عملية شد الوجه بالخيوط من المفترض بعد وضعها تذوب مع الوقت لكنها لم تذب وظلت موجودة وسببت في إلتهابات وصديد، كادت تصل إلى المخ والشبكية وأنها لم تكن تشعر بألم مبالغ فيه ولم أتخيل خطورة الموقف”.

وتحدثت الفنانة وفاء سالم عن هذه التجربة قائلة: “تعلمت أن لا أتعامل في هذا المجال إلا مع طبيب مختص ومحترف ونسأل عنه كويس ومن هنا ورايح بوعد نفسي وابني اني مش هعمل اي حاجة تاني حتى لو كانت آمنة بنسبة 100% بالنسبة لي لكني أنصح السيدات بضرورة التحري عن الطبيب جيدًا والسؤال عنه من خلال أصحاب التجارب بدون سماسرة أنا جولي لحد البيت يعرضوا عليا”.

وفي هذا السياق تصدرت الفنانة وفاء سالم ترند جوجل، بعد نشر مقطع فيديو لها وهي تظهر ببعض التشوهات على وجهها، بسبب خطأ طبي أثناء حقن الفيلر والبوتكس.

اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات
error: Content is protected !!