الفن نيوز

صبا مبارك لـ إسعاد يونس: “اتقمصت قمصة لما الجزء الرابع من حكايات بنات راح لغيري”

✍🏻 رحمة سلام

حلت الفنانة الأردنية صبا مبارك أمس ضيفة في برنامج “صاحبة السعادة”، التي تقدمه الفنانة إسعاد يونس، وذلك في تمام الساعة الحادية عشر مساءً عبر فضائية DMC، تتحدث فيه صبا لأول مرة عن تفاصيل حياتها الشخصية والمهنية.

بدأت صبا حديثها عن أدوارها المفضلة في التمثيل قائلة: “أنا بحب الهزار وأجواء الكوميديا، أنا هلس بس حد يديني فرصة، يعني مثلا طارق الجنايني في حكايات بنات أدينا الفرصة أننا نرتجل، وكنا قادرين نكون علاقات حقيقية تظهر علي الشاشة، أحنا أربع بنات كان في كيميا محصلتش 24 ساعة عندنا أربع كرفانات وقاعدين في أوضة واحدة بناكل وبنشرب ونضحك ونرتجل”.

وتابعت قائلة: “وصلنا لمرحلة أن المشهد يقعد 10 دقائق وأحنا شغالين نتناقش ونهزر ونهرج ومحدش يخرج من سياق الشخصية، والشباب اللي كانوا معانا في المسلسل سواء كريم فهمي أو أحمد صلاح حسني دخلوا معانا في نفس الأجواء كان في نوع من الكوميديا اللي هو جديد، كوميديا مكنتش اتعملت أوي، فأنا بحب هذا النوع من الأدوار ونفسي أعمل ده علطول”.

صبا مبارك خلال لقاءها مع صاحبة السعادة

ووضحت موقفها من الجزء الرابع من مسلسل حكايات بنات قائلة: ” زعلت طبعًا واتقمصت قمصة، أنا بحب طارق الجنايني وهو أخويا والبنات اللي مثلت بحبهم أوي، بس بردو فاهمة غيرة بقا، أيوة مشروعي إزاي تدوه لحد تاني غيري”.

واستكملت صبا حديثها عن حياتها الشخصية وصعوبة المحافظة على الوزن قائلة: “أنا بحب الأكل أوي معنديش مانع أخلص الأكل المالح وأحلّي وبعدين أملّح تاني، نظامي في الدايت لما أعوز أخس بأكل وجبة واحدة ومفيش أكل الصبح خالص واجي علي بليل أحط كل الأكل في وجبة واحدة اللي هو نظام الصيام المتقطع، باكل كل حاجه بس في وجبة، أنا من مُحبين أكل الشارع بس ماعدا الكبدة مش بحبها خالص”.

لقاء صبا مبارك مع صاحبة السعادة

مسلسل “حكايات بنات

مسلسل درامي اجتماعي تم عرضه لأول مرة في 2012، وجسدت صبا مبارك بطولة ثلاث أجزاء من المسلسل وحقق هذا العمل نجاحًا كبيرًا وشكّل جمهور خاص به، وتدور أحداث المسلسل في إطار اجتماعي واقعي حول 4 بنات تجمعهم صحبة مشتركة، ويسلط المسلسل الضوء علي حياتهم الاجتماعية الخاصة الموازية للواقع المعيش لكثير من الفتيات.

المسلسل من بطولة عدد من النجوم أبرزهم صبا مبارك، دينا الشربيني، حورية فرغلي، ريهام أمين، كريم فهمي أحمد صلاح حسني، أنجي المقدم، ندي موسي، رمزي لينر، رجاء الجداوي، حنان يوسف، مها أبو عوف، والمسلسل من تأليف باهر دويدار، إخراج حسين شوكت، وإنتاج طارق الجنايني.

اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات
error: Content is protected !!