الفن نيوزفن

محمد رمضان: لم أحسن التعامل في أزمة الطيار ولكني راضي بحكم القضاء

كشف الفنان محمد رمضان عن أزمته مع الطيار الراحل أشرف أبو اليسر خلال استضافته مع الإعلامية منى الشاذلي ببرنامجها التليفزيوني “معكم” المذاع عبر قناة CBC في سهرة خاصة إحتفالًا برأس السنة الميلادية.

وقال: “لم أحسن التعامل مع الأزمة، وأخطأت في أشياء كثيرة وقتها ولكني راض بحكم القضاء”.

وتابع رمضان: “أنا اتفاجئت زيي زي الجمهور بهذا القرار القاسي بإيقافه مدى الحياة عشان ممثل اتصور معاه في الكابينة.. فيما بعد عرفت إن قانونيًا ممنوع.. أنا معرفش قانون الطيران.. فكنت أتمنى القرار يكون أخف شوية.. كنت جاهز وحاولت بقدر الإمكان وكل الطرق إني أحل الموضوع قبل ما يبقى قضية رأي عام..بس محصلش نصيب في الحل”.

وأضاف: “اللي زعلني إن الموضوع تم تقديمه من خلال الإعلام إن أنا سبب في شىء صعب زي ده.. الأعمار بيد الله.. والوفاة حصلت بعد ما كسب القضية بالفعل.. والقضاء أنصفه.. وأنا بكل الرضا والتسامح دفعت المبلغ اللي حكمت بيه المحكمة”.

محمد رمضان يوجه رسالة إلى 2023

https://fb.watch/hMwCvFkJur/

بدأ الفنان محمد رمضان سهرته الخاصة مع الإعلامية منى الشاذلي برسالة قوية إلى العام الجديد 2023 وقال: “بقول لسنة 2022 اللي فات بلطي واللي جاي جمبري إن شاء الله”.

وأكد على أن حلمه تحقق بلقائه مع منى الشاذلي قائلًا: “من وأنا صغير كنت شايف حلمي ومصدقه وعلى يقين إن كل المعاناة دي هقعد أحكيها قدام أهم إعلامية في مصر.. القعدة دي أنا تخيلتها وأن قاعد على رصيف ومستني منتج عشان الأمن رفض إني اطلع له”.

https://www.facebook.com/222650577774965/posts/pfbid02SCk47s4ue3ZCGsDK4NeVUhSjFPY1tsYXVS4uoHnN8qN2C2XNhYijVd2SXsP7mc7dl/?mibextid=Nif5oz

وعن إحتفاله بالعام الجديد قال: “زمان كنت بقعد أنا وأصحابي نتفرج على الناس اللي بتحتفل برأس السنة، دلوقتي أنا بقيت احتفل بيه، الإحساسين حلوين وعظام.. زمان كان شعور جميل جدًا ودلوقت جميل وأنا راضي بالاتنين”.

وفي هذا السياق أشعل الفنان محمد رمضان مسرح برنامج “معكم” بأغنية “ثابت” التي تفاعل معاها الجمهور بشكل كبير فور دخوله الاستوديو.

اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات
error: Content is protected !!