الفن نيوزفن

دعاء فاروق تجدد عقدها مع قناة النهار لمدة ثلاث سنوات

✍🏻مها صابر راشد

اعلنت الاعلامية دعاء فاروق تجديد عقدها مع قناة النهار لمدة ثلاث سنوات، ويذاع البرنامج من السبت الى الخميس في تمام الساعة الثانية ظهرًا.

ويتميز برنامج كلام من القلب بالتنوع واستضافه شخصيات من كل المجالات وبالأخص رجال الدين.

حيث نشرت دعاء فاروق عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، صورة لها  وعلق عليها نصًا قائلًا:”خمسة أسباب وراء تجديدي لقناة النهار”.

• تعاقدت لأول مرة في قناة النهار سنة 2016 واليوم نبدأ السنة الثامنة علي التوالي واللي يعرفني يعرف كويس أني بحب الاستقرار علي نفس الشاشة لسنوات طويلة ولا أحب التغيير غير الشديد القوي ( لسه الشديد القوي محصلش الحمد لله )، مكثت في شبكة راديو وتلفزيون العرب عشر سنوات مكثت في قناة الحياة ثمان سنوات واليوم أبدأ العام الثامن في قناة النهار.

•إنجاح البرامج ليس بالشيء السهل الهين البرنامج زى المبني اللي بتقعد تبني فيه طوبة طوبة مش سهل أبدا أنك لما توصل للطابق الثامن تقوم هادد كل هذه الطوابق وجايبه عالأرض.
 
• برنامج أسأل مع دعاء وصلنا فيه لدرجة محترمة من البناء والناس جت سكنت فيه وارتاحوا وقاعدين معانا وتعودوا علينا وحفظونا وخلاص بقينا جزء لا يتجزأ من يومهم، لا يمكن اسيبهم بعد ما سكنتهم وضايفتهم وعودتهم علي وجودنا معاهم.

• قناة النهار قناة قوية عفية بصحتها شاشة كبيرة مهما حصل من تغيرات مناخية ورياح عاتية هي واقفة في مكانها وثابتة ومكانها معتدل في وسط باقة مهمة من القنوات الكبيرة هي معاهم دايمًا وفي وسطهم.

٥- خامسًا وأخيرا ليس عملا بمقولة اللي نعرفه أحسن من اللي منعرفوش الحمد لله والشكر لله مفيش حد معرفوش مفيش قناة معنديش فيها حبايب، الحبايب كتير والحمد لله وكلهم ناس محترمين، ولكن لأن اللي أعرفهم في قناة النهار وبقينا عشرة من أول عمال النظافة وحبايبي اللي بيظبطولي الشاى والقهوة والزنجبيل لزوم الكحة عالهوا وموظفين الأمن، مرورا بطاقم القناة من مديرين إدارات بروديوسرز، لإنتاج، البروموشن، لإضاءة، لتصوير، لمذيعين، لمعدين، لرؤساء القناة، لشؤون العاملين والمالية، لرئيس مجلس الإدارة لأكبر اسم فيها كلهم أصحابي وأخواتي وحبايبي ومفيش حد احسن من حد ولا حد له أفضلية علي حد.

اختتمت كلامها:” شكرًا قناة النهار وشكرًا أستاذ علاء الكحي وأستاذ فادى علي وأستاذ رائد وقبلهم أستاذة دينا فاروق اللي معايا خطوة بخطوة في مشواري الإعلامي، شكرًا لضيوفي الأفاضل من الشيوخ المتخصصين والأطباء علي تواجدك الدائم في برنامجنا واستمرارنا بكم، شكرًا لجمعية البر والتقوي المصرية على اختيارها لتفعيل الخير على أرض الواقع من خلال برنامجنا، شكرًا جزيلا لكل المشاهدين اللي متابعين برنامجي وبسببهم أنا موجودة على شاشة النهار يوميًا”.

https://www.instagram.com/p/Cn2YGnfrfKA/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات
جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by HAVEN Magazine
error: Content is protected !!