الفن نيوز

“التفاح والفراولة” جنات تطرح أحدث أعمالها الغنائية

طرحت الفنانة جنات أحدث أعمالها الغنائية، والتي تحمل اسم “التفاح والفراولة”، وذلك عبر قناتها الخاصة بموقع الفيديوهات الشهير يوتيوب.

التفاح والفراولة أحداث أعمال جنات الغنائية

حيث أعلنت الفنانة جنات عن طرحها أغنيتها الجديدة “التفاح والفراولة”، عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير “إنستجرام”، ونشرت برومو تشويقي للأغنية.

وعلقت جنات على الفيديو، قائلة: “اسمعوا اغنيتي الجديدة التفاح والفراولة، دلوقتي على اليوتيوب”.

كلمات أغنية التفاح والفراولة لـ جنات

عشقت التفاح على خدودك
يا شفايف الفراولة
تعبت انتظارك واقولك
من فضلك عيد محاولة
على كتافي شلت همومك
طيب كان من باب أولى
تصون العشرة يا حبيبي
دا مش دور طاولة

حفل جنات بدار الأوبرا المصرية

وفي سياق آخر.. أحيت جنات مؤخرًا حفلًا غنائيًا على المسرح الكبير بدار الأوبرا المصرية، تزامنًا مع احتفالات دار الأوبرا المصرية بعيد الحب تحت قيادة د.خالد داغر.

وقدمت جنات خلال الحفل باقة من أفضل أغانيها التى اشتهرت بها منها الدرامية والرومانسية مثل:”اللى بينى وبينك ورايقة وبرد الوجدة وغيرها من الأغانى”، تحت قيادة المايسترو حمادة الموجي.

أغنية يا بختي بيه لجنات

يذكر أن الفنانة جنات قد طرحت مؤخرًا أحدث أعمالها الغنائية، والتي تحمل اسم “يا بختي بيه”، تلحين إسلام رفعت وكلمات أحمد سرور.

كلمات أغنية يا بختي بيه لجنات

“ده محدش شافه إلا وقال لي يا بختي بيه، من الغيرة نفسي أحطه في قلبي أقفل عليه، أهو ده اللي الواحدة هتروح له وتطلب إيديه، أنا مش بجامله بصوا وشوفوا اللي عاملة، قلبي من نومه قام له قال له رايح على فين، طب والغلاوة بصوا وشوفوا الحلاوة، هو ده ينفع يتساوى بالناس الثانيين، لالالالالا”

“شخصية نادرة مش بتيجي مرتين، غير لي حياتي وشقلبها وكسر الروتين، من أول مقابلة أنا حسيتنا عشرة سنين، أنا مش بجامله بصوا وشوفوا اللي عاملة، قلبي من نومه قام له قال له رايح على فين، طب والغلاوة بصوا وشوفوا الحلاوة، هو ده ينفع يتساوى بالناس الثانيين، لالالالالا”.

جنات تتحدث عن أغنية يا بختي بيه

وتحدثت جنات عن أغنية “يا بختي بيه” خلال استضافتها ببرنامج أجمد 7، وقالت: “كان مخطط تنزل في الصيف لكن علشان اتفاقاتي اتأخرت شوية عن الصيف ونزلت من 3 أسابيع تقريبًا والواحد مبقاش مركز أوي في الوقت، لكن بركز إني أبقى موجودة مع الناس”.

وتابعت: “وما عادش فيه انتظار نستنى سنتين علشان نعمل ألبوم 10 أو 12 أغنية، مع إني بحب ده، لكن لازم كل شهرين 3 يكون ليا أغنية، وبشوف أغنية أغنية وردود فعل الناس عليها لحد ما أوصل للشكل اللي الناس بحبه أكتر”.

اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات اطلب برنامج ويبو للمدارس والجامعات
جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by HAVEN Magazine
error: Content is protected !!