تصريحاتفن

هايدي رفعت لـ “هافن”: أتمنى الخروج عن نطاق الفتاة الكيوت

تشارك الفنانة الشابة “هايدي رفعت” في حكاية “قلب مفتوح” والتي تعرض ضمن حكايات مسلسل “ورا كل باب”، والحكاية من بطولة: “كمال أبو ريه، محمد عادل، فيدرا”.

وصرحت “هايدي” لمجلة هافن عما جذبها للمشاركة في حكاية قلب مفتوح قائلة: “اللي شجعني على المشاركة في حكاية قلب مفتوح أن الدور مختلف تمامًا عن أي دور قدمته وسيكون مفاجأة”.

واضافت: “تم ترشيحي للدور عن طريق المخرج استاذ “أحمد خالد أمين”، والكواليس كانت كويسة وجميلة جدًا”.

وعن مشاركتها في مسلسل “السيدة زينب” قالت: “قصة المسلسل تدور حول 3 أخوات ولديهم أولادهم، ويدور المسلسل في سياق أسري أوي ويهتم بـ”القيم، الأخلاق”.

وتابعت: “أقدم دور “سمر” بنت أستاذ “سراج سعيد”، بنت جدعة بتحافظ على القيم والأخلاق والسيدة زينب والمكان اللي هما عايشين فيه”.

وعن كواليس العمل علقت قائلة: “الكواليس كانت جميلة جدًا، وأنا اشتغلت قبل كدا مع أستاذ “محمد النقلي” وهو إنسان كويس جدًا وتحسيه أب في اللوكيشن، وكل الكرو كانوا كويسين وفنانين محترمين، والكواليس كانت جميلة جدًا وإن شاء الله تظهر على الشاشة”.

وتابعت: “تم ترشيحي للدور عن طريق استاذ محمد النقلي المخرج، اشتغلت معاه السنة اللي فاتت, اللي حمسني اني حابه اشتغل مع استاذ محمد تاني، والدور مختلف شوية عن الأدوار اللي قدمتها من قبل، وتجربة جديدة”.

وتابعت: “أتمنى تقديم شخصيات كتيرة وأبعد عن شخصيتي اللي دائمًا بتحط فيها، دور البنت الكيوت أو الطيبة أوي أو الطفلة، أنا حابة في الفترة الجاية أبعد عن كل دا، واتحط في منطقة شخصيات جديدة مثل دور بنت شريرة، معقدة نفسيًا”.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by Mohamed Hamed
error: Content is protected !!