الفن نيوزفن

تامر حسني لطلاب الثانوية العامة: الحمدلله إن علاقتنا مش مجرد فنان وجمهور

✍️نورا أحمد

قام طلاب الثانوية العاملة بالإسكندرية بعمل فيديو يوضحون من خلاله مدى تأثرهم بكلمات أغاني تامر حسني التحفيزية، وبفيديوهاته الإيجابية والتشجيعية التي يحرص تامر بين كل حين والأخر على نشرها.

ظهر في الفيديو طلاب الثانوية العامة وهم يقومون بسماع أغنية “الموضوع فيك” وأغنية “مش تمثال”، وظهر مدى تأثرهم بكلمات الأغاني.

كما وجهوا بعض الكلمات لتامر مثل “عايزن تامر في حفلة التخرج” و”إحنا بنحبك ياتامر” وقامت إحدى الفتيات برسم صورة له، وأخرى غنت إحدى أغانيه الشهيرة “كفاياك أعذار”.

وقام تامر بنشر الفيديو على صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”، وعلق عليه نصًا:”مش عارف اقولكو قد إيه فرحت بكلامكوا وباللي شوفته في الفيديو، من محبة صادقة وتأثير صادق وحقيقي”.

وأكمل:”شكرًا لكل طالب حس كلمه إيجابية مني وأثرت فيه سواء في كلامي أو أفلامي أو أغانينا، وشكرًا لكل مدرس حط رسايلي الصادقة ليكم في عين الإعتبار وخاطبكم بيها”.

وتابع:”الحمدلله إن علاقتنا مش مجرد فنان وجمهور لا دي أكبر من كده بكتير، ودي العلاقه اللي حلمت بيها من صغري، وبقدر الإمكان بخرجلكم من رحلتي كل ماهو إيجابي ليكم من نصحية أخ اللي كلمه تحفيزيه واللي جاي مني ليكم أكتر وأحلى بإذن الله”.

وأضاف تامر بعض الجمل التحفيزية مثل “كلكم ناجحين واللي عنده خطأ يصلحوا الحياة لسه قدامكم والوقت لسه في ايدكم وأي صعب هيعدي وبكرا تنجحوا وتبقوا أصحاب قصص حياة جميلة لكل واحد فيكم لازم يبقى بطل في كل قصة حياته”.

وأستكمل:”الحياة مشوار طويل مش موقف ولا موقفين والحل الوحيد إننا ننجح ونعتمد على نفسنا، إيمانكو بربنا ده أهم وأقوى سند تاني حاجة اسندوا على حلمكم ومجهودكم ونجاحكم واسندوا على قوتكم أنتوا”.

واستطرد بجملته الشهيرة:”إحنا في زمن صعب لو احتاجت ايد تسندك وتدفيك أمسك إيدك التانية”.

ثم أنهى كلامه:”برغم أن في ناس كتير طيبين بس الحياة تلاهي واللي سندك مرو مش هيسندك تاني، وجيه دوركوا تفرحوا أهاليكم وتكونوا انتوا سندهم وأن شاء الله هشوفكوا قريب”.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=556777532485598&id=100044600672035&sfnsn=scwspwa

وهذا الحب بين تامر وجمهوره ليس جديد عليه فهو دائمًا ما يقدم لهم هذا النوع من الدعم.

وعلى سياق أخر فإن تامر حسني يقوم حاليًا بتصوير باقي مشاهده من فيلمه الجديد “بحبك”، الذي من المقرر عرضه في عيد الأضحى المبارك.

وأيضًا يقوم باللمسات الأخيرة على ألبومه الجديد الذي من المفترض عرضه خلال أيام، حسب ما أعلن تامر منذ فترة أنه من المحتمل طرح الألبوم بعد عيد الفطر بشهر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by Mohamed Hamed
error: Content is protected !!