الفن نيوزفن

هاني شاكر: “أكتر غلطة ندمان عليها هي إني قبلت كرسي النقابة والنهاردة تاريخ مؤلم بالنسبة لي”

حل الفنان ونقيب الموسيقيين هاني شاكر في ضيافة برنامج “مصر جديدة” مع الإعلامية إنجي أنور، وذلك عبر فضائية “ETC TV”.

وكشف خلال الحلقة عن الخطأ الذي فعله في حياته وشعر بالندم عليه، كما كشف عن الموقف الذي غير حياته كما علق على واقعة رجوع حسن شاكوش إلى النقابة.

حيث أنه عبر عن ندمه لقبوله لكرسي نقابة المهن الموسيقية وقال: “بصراحة أكتر غلطة ندمان عليها إني قبلت كرسي النقابة عشان أخد من وقتي كتير وأخد من فني ومن حياتي مع مراتي وأولادي وأحفادي”.

وتابع: “العمل العام أدى ناس كتير الحق أنها تنتقد، أنا مكنتش متخيل إني لما هدخل هتعرض للجراءة في التعامل معايا والنقد بالطريقة دي وأنا مش قابلها ومش هقبلها”.

وأضاف: “يعني حد بيقولي أنا غيران من بتوع المهرجانات وعشان أنجح زيهم لازم أغني زيهم وبنفس الطريقة، وهو انت مسمعتش عن تاريخ هاني شاكر؟”

أما عن واقعة رجوع حسن شاكوش إلى النقابة فعلق عليها بأن حسن استوفى الشروط وبالتالي حصل على تصريح من النقابة ليس كارنية كما صرح.

فقال هاني:”وهو أتوقف بقاله فتره بعد المشكلة الي عملها على المسرح، واتمنى أن دي آخر مشكلة في حياته الفنية عموماً، وهو لو غلط غلط كبير هيعاقب أكيد هو وأي حد تاني”.

وأضاف: “حسن أعتذر أكتر من مرة الحقيقة الفترة الي فاتت، وعفا الله عن ما سلف والحقيقة خليته يعود لان مفيش حد هيتعاقب طول عمره كفاية عليه الفترة دي، في أعضاء موافقوش في المجلس وأعضاء وافقو بس في النهاية عايزين ننفذ روح القانون”.

وتحدث خلال الحلقة أيضًا عن الموقف الذي غير حياته وهو وفاة ابنته، وأن تاريخ اليوم مؤلم بالنسبه له لأن يتزامن مع تاريخ وفاة ابنته.

وقال: “أنا عملتلها أغنية برواز صورتك وكذا أغنية بس استحاله وصعب جدًا أغنيهم تاني في أي مكان، وخصوصًا أغنية صعب جدًا مش هعرف أغنيها تاني”.

وأردف: “حياتي اتغيرت بعد تاريخ ٢٢/٦ في حاجة جوايا ماتت، ومش أنا لوحدي وكل الي بيحبوها ونهلة طبعًا كلنا قلبنا اتكسر بعدها”.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by Mohamed Hamed
error: Content is protected !!