الفن نيوزفن

“الأفيش هو السبب”.. تفاصيل الخلاف بين حورية فرغلي وكلًا من مصطفى شعبان ودرة

حلت الفنانة حورية فرغلي في ضيافة برنامج “الترابيزة” الذي تقدمه الإعلامية أميرة بدر عبر فضائية “الشمس”

وصرحت خلال اللقاء بعدة تصريحات هامة وكشفت عن خلافها مع كلًا من الفنانة درة والفنان مصطفى شعبان وعلى الرغم أن لكل منهم خلاف خاص على حدى مع حورية فقط

إلا أن السبب المشترك للخلاف بينها وبينهم هو عدم وضعها في “الأفيش” الخاص بالعمل الذي جمعها بهم.

فبدأت الحديث بـ مصطفى شعبان وأوضحت تفاصيل علاقتها به من البداية قبل وقوع أي خلاف، فـ وصفته على حد قولها أنه “رفيق الحج” حيث أنهم قامو بفريضة الحج سويًا لمدة 7 سنوات كما تحدثت عن خلافها الأخير معه

فبدأت الحديث عند رؤية صورته على الشاشة قائلة: “مصطفى شعبان رفيق الحج، حجينا مع بعض 7 مرات حتى هو عرض عليا مسلسل أمراض نسا في الكعبة فبيصتله ومكنتش فاهمه يمكن دي رسالة، وأول ما قريت عن الدور حبيته أوي أوي فقولت تمام”.

وشرحت حورية بداية الخلاف بينهم وقالت: “رجعت مصر لقيت المسلسل اسمه دكتور أمراض نسا مش أمراض نسا زي اما اتفقنا ومضيت، يعني هو كده لصالحه هو واتحسبلته هو، ده حتى الأفيش أنا مش موجودة فيه كان صوره هو بس ودفعت إعلانات لنفسي”

وأضافت: ” كلمت المسؤولة بتاعتي قولتلها أي صورة لمصطفى يمين أنا قصداها الناحية التانية واكتبي حورية فرغلي 2014 من غير اي تفاصيل عن المسلسل ودفعت قد كدة”.

وأردفت: “أنا مكنتش مبسوطة في التصوير، تصويري كله مع أستاذ أحمد بدير بس ومتكلمتش أنا ومصطفى خالص حتى آخر يوم تصوير أدوني الشيك بتاع العمل لقيته هيتصرف بعد فترة كبيرة أوي قومت قطعته وخدت الكارفان بتاعي ومشيت”.

واختتمت حديثها عن نهاية الخلاف قائلة: “آخر مرة حجيت فيها كنا بنشوف بعض ومبنسلمش بعض، آخر جايزة في المعهد الكاثوليكي عن فيلم طلق صناعي هو الي سلمهالي فأنا قولت كدة بيصالحني وأتكلمنا بعدها عادي”.

وفي سياق متصل، كشفت حورية عن خلافها مع درة لأول مرة فعند عرض صورة درة على الشاشة أجابت حورية قائلة “علامة استفهام، أنا معرفهاش خالص”.

ثم تراجعت وقالت: “أعرفها من بعيد، أحنا ساكنين في مكان قريب من بعض، ومثلنا مع بعض فيلم بعدها شوفنا بعض من بعيد ومسلمناش وهكذا”.

وأضافت: “أنا معرفش هي كويسة ولا وحشة ولا دمها تقيل ولا حلوة ولا لذيذة ولا صديقة ولا غدارة معرفهاش، لما اتقرص هبقى أقولك، بس أنا مش زعلانه أنا هزعل على حد بيأثر فيا”.

وتابعت: “في فيلم مصور قتيل أنا تعبت وكنت لسة حورية فرغلي برضه فهي طلبت أنا متحطش في الأفيش ولا في الإعلان ونزلوا الاتنين، وانا مش موجوده واتخانقت مع شركة الإنتاج قالولي درة هي الي طلبت كدة”.

واختتمت حديثها: “بعد ما روحت اشتكيت، المنتج غير الأفيش وحطني فيه أي نعم هي حته صغيرة بس في الاخر برضه اتحطيت وكان عايزني امضي قولتله مش هشتغل معاك تاني وأنا شايفة أني تعبت في الفيلم دي وكانت أول خطوة ليا، ليه تعمل كدة وتحرمني منها وتسرقها مني “.

الجدير بالذكر أن آخر أعمال حورية فرغلي هو مسلسل “أيام” بجزئية التي تم عرضه مؤخرًا وهو من بطولة رياض الخولي وشيري عادل وأحمد صفوت وسلوى خطاب ومصطفى عبد السلام ومحمود حجازي وعدد كبير من النجوم ومن إخراج محمد أسامة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by Mohamed Hamed
error: Content is protected !!