مقالات

جزيرة الشيطان .. من يقف خلف جيفري إبستين ؟

✍️ يوحنا عزمي

منذ ساعات تفجرت فضيحة قائمة زوار جزيرة الملياردير الأمريكي جيفري إبستين ، القواد اللى قاد اكبر شبكة للدعارة واغتصاب القاصرات وخصص الجزيرة دي لممارسة تلك الأفعال الشيطانية.

 

الافراج عن قائمة الزوار لم يكن نتاج تسريب او عملية روسية او غير ذلك ولكن كان نتيجة حكم محكمة أمريكية صدر الشهر اللي فات .. المحكمة الفيدرالية في نيويورك هي اللي نشرت الوثائق وهشرح لكم أسبابه.

بس الأول نفهم .. ازاي شبكة اغتصاب القاصرات تجذب أسماء مشهورة بالشكل دا .. ومن يقف خلف جيفري إبستين على وجه التحديد.

في الواقع شبكات المصالح اللى بتدير الغرب مهياش شبكات بارونات واكابر صناعة السلاح والمخدرات والنفط والغاز والبورصة وراسمالية الكوارث والأدوية وبس .. ولكن صناعة الجنس سواء الرقيق الأبيض والدعارة والاغتصاب دي من اكبر شبكات المصالح اللى بتشارك في إدارة الغرب من خلف الستار .. كل فترة لما بيفجروا دولة حول العالم بالثورات والإرهاب بيبقا الغرض هو خطف بناتها للعمل بسوق الدعارة حول العالم وحاليا اشهر شبكات الدعارة في أوروبا مثلا كلها اوكرانيات وحصل الأمر نفسه مع أفغانستان والعراق وسوريا اشهر حروب القرن الحادي والعشرين حتى الان.

جيفري إبستين كان مسؤول عن واحدة من شبكات الجنس دي .. دعارة القاصرات على وجه التحديد .. والقاصر غير البنت الصغيرة عشان البعض بيروج انهم مثلا في سن مراهقات انما اللى حاصل ان شبكة جيفري إبستين كانت بتضم في اغلبها بنات تحت سن 12 سنة و10 سنين .. عيال يعني.

شبكات المصالح اللى بتدير العولمة عندها مئات الموظفين اللى بيخدموا اجندتها ، في مجال السياسة والفن والاقتصاد والعلوم المختلفة .. اتعمل لهم شبكة مغلقة من دعارة القاصرات برئاسة جيفري إبستين .. كان الغرض انها تبقا شبكة آمنة عشان محدش يسجل عليهم حاجة بس انقلب السحر على الساحر.. كان لازم يبقا فيه شبكة دعارة قاصرات للترفيه عن موظفين شبكات العولمة اللى عندهم الهوس دا.

وهكذا .. الجزيرة اظبطت من سنين واتملت بيوت دعارة سبع نجوم .. اللي عايز دعارة فيه بنات تم تجنديهم بالتراضي واللي عايز اغتصاب فيه بنات تم اختطافهم من اكثر من دولة فيها نزاعات مسلحة.. نزاعات زي الحروب على الإرهاب والربيع العربي والحروب الأهلية في افريقيا واسيا وامريكا اللاتينية منذ القرن العشرين كانت بتثري تجارة الدعارة والاغتصاب والرقيق الأبيض حول العالم.

مش مستغرب أن الاقي واحد زي عالم الفيزياء الأمريكي ستيفن هوكنج موجود اسمه في زباين جزيرة البيدوفيليا .. الرجل الذى يصنفه العلمانيين باعتباره فخر الإنسانية كان بتاع عيال واقزام على وجه التحديد .. بس انا ليه مش بستغرب ؟

لأنه ستيفن هوكنج اهم عميل لشبكات المصالح الغربية في القرن العشرين لتنفيذ اجندة الصوابية في هدم قيم الأديان والأسرة ونفى وجود الإله .. العولمة تريد إنتاج إنسان غير منتم لأي شيء
إلا لنفسه وبس .. لا راجل ولا ست ولا مسلم او مسيحي او يهودي او بوذى .. لا يؤمن باى شيء إلا ربنا ولا جنة ولا حساب ولا عقاب كائن محايد شغال في مصانع العولمة وبس.

الأجندة دي مش هيروج لها منصات نتفليكس وامازون وديزني وبس .. ولا سياسيين وبس .. محتاجة علماء .. وكان ستيفن هوكنج حاضر بديباجات أصبحت كتب مقدسة لدي العلمانين والملحدين رغم انها غير مقنعة بالمرة .. هي تقنع المهزوزين
واللى فاكرين ان البعد عن الدين او ازدرائه هو نوع من الوجاهة الفكرية والإجتماعية وان الدين دقة قديمة وانك تبقا شخص ملتزم دا ضعف وخوف انما الجراءة والشطارة انك تبقا مش مسيطر على شهواتك واصبح الرقي والإنسانية في نظر هؤلاء هو ان الانسان لا يهذب جوارحه وشهواته بل يطلق العنان لها زي الحيوانات بالظبط والله اللى يربي حيوان هيعرف ان الحيوان منظم وبريء من هذه التشبيهات.

اوبرا وينفري موجودة في القائمة وسبق واتكلم اكثر من مصدر امريكي انها قوادة هي اللى كانت بتجيب البنات لــ جيفري إبستين وكمان كانت بتجيب الممثلات لامبراطور هوليود هارفي واينستين المتهم بالتحرش واغتصاب عدد من الممثلات.

الرئيس الأمريكي بيل كلنتون حاضر هو وجو بايدن وميشيل أوباما وهيلاري كلنتون وميشيل أوباما .. ودي مش اول مرة يتم اتهام هيلاري كلنتون او ميشيل أوباما بانها تمارس الشذوذ الجنسي وانها سحاقية.

جو بايدن له سجل كبير بالتحرش العلني بالأطفال.
اول رئيس بيدوفيلي منتخب في تاريخ أمريكا.
نائب الرئيس الأمريكي الأسبق ال جور.
الأمير اندرو شقيق ملك بريطانيا تشارلز الثالث اسمه موجود ودا السبب في أنه تنحي عن الأسرة الملكية من كام سنة لما القضية تفجرت.

الملياردير بيل جيتس اللي اسمه مرتبط بصناعة مؤامرة كورونا حاضر .. ورئيس وزراء إسرائيل ايهود باراك .. مايكل جاكسون اللي معروف بهوسه بالتحرش بالأطفال .. الملياردير توماس بريتزكر ، والملياردير جلين دوبن .. وحاكم ولاية نيو مكسيكو السابق بيل ريتشاردسون.

وعندك طابور من ممثلين هوليود .. توم هانكس وجورج كلوني وليوناردو دي كابريو وبروس ويليز ومراته ديمي مور ونعومي كامبل وكاميرون دياز وكيت بلانشيت وكيفين سبايسي والساحر ديفيد كوبرفيلد.

وبعيدا عن الأسماء اللى هنرجع لها عشان فيه اسمين في منتهي الخطورة .. القضية دي طرحت للمرة الأولى سنة 2016 .. اثناء الانتخابات الرئاسية الأمريكية وقيل ان القوى السياسية الأمريكية اللى دعمت دونالد ترامب هي اللى طلعت القضية دي من تحت الأرض عشان تضرب هيلاري كلنتون .. اطلق على القضية دي وقتها فضيحة البيتزا وبدأت كرة الثلح تنطلق في سلسلة تحقيقات إلى ان ألقى القبض على جيفري إبستين سنة 2019 .. بعدها بكام شهر انتحر ملياردير الدعارة في سجنه وظن البعض ان القضية هتتقفل على كدا ولكن واحدة من ضحاياه اسمها فرجينيا جوفري رفعت قضية على عشيقته اللى كانت بتساعده في شغله اسمها جيلاين ماكسويل ، وهي ابنة روبرت ماكسويل صاحب الإمبراطورية الإعلامية البريطانية.

جيلاين ماكسويل عشيقة ملياردير الدعارة كانت ناشطة نسوية شهيرة في أمريكا وفرنسا وبريطانيا وتحمل جنسية الدول التلاتة وخلف الخطاب النسوي المتطرف اللى هو جزء من قواميس الصوابية السياسية كان هنالك وجه اخر .. قوادة تجذب بخطابها النسوي المراهقات من اجل إرسالهم إلى جزيرة الجحيم.

ابوها روبرت ماكسويل يهودي من تشيكوسلوفاكيا هرب لبريطانيا في زمن الحرب العالمية التانية وحارب في جيشها وتجنس بالجنسية البريطانية واسندت إليه شبكات العولمة إمبراطورية اقتصادية وإعلامية ضخمة في بريطانيا وامريكا وإسرائيل ، وكان
له تعاملات مع المخابرات الإسرائيلية الموساد وفى تهريب السلاح إلى إيران الخمينية لمحاربة العراق في الحرب الخليجية الأولي وكان من انصار تهجير سكان فلسطين للخارج وان الأردن هي فلسطين .. انتخب عضوا بمجلس العموم البريطاني والبرلمان الأوروبي وكان عضو بارز في حزب العمال الاشتراكي ولا عجب
في ذلك فما الصوابية السياسية وحتى الصهيونية سوى ايدولوجيات ابتكرها الشيوعيين والتقدميين والاشتراكيين قبل ان تقوم العولمة بمصادرة تلك الايدولوجيات لحسابها.

البعض يربط بين الابنة والموساد ودا غير صحيح .. اليهودية جيلاين ماكسويل ابنة اصيلة للصوابية السياسية الأمريكية والتطرف النسوي.

ألقي القبض عليها في نيويورك في ديسمبر 2021 بتهمة الاتجار الجنسي بقاصرات لحساب إبستين ، وحُكم عليها في يونيو 2022 بالسجن 20 عاما.. البعض بيحاول يربط بينها وبين الموساد على اعتبار انها كانت جاسوسة إسرائيلية داخل الشبكة بس مين قال أصلا ان إسرائيل كانت بعيدة عن الشبكة عشان تتجسس عليها ايهود باراك رئيس وزراء إسرائيل ووزير الدفاع الأسبق كان جزء
من الشبكة والعديد من رجالات المؤسسات الأمريكية والبريطانية والإسرائيلية كانوا جزء من الشبكة .. الشبكة اتعملت للترفيه عنهم في الأساس وكل الشخصيات اللى اشتغلت في الشبكة دي على علاقة حسنة بإسرائيل.

نرجع تاني للاسماء .. هنلاقي اسم آلان ديرشوفيتز أستاذ القانون بجامعة هارفارد سابقا معروف بعمله في القانون الجنائي الأميركي وقد كلفه رئيس الوزراء الإسرائيلي بنيامين نتنياهو بتمثيل إسرائيل أمام محكمة العدل الدولية الفترة الجاية على ضوء الاتهامات الموجه لتل ابيب على وقع الإبادة الجارية في قطاع غزة بعد عملية طوفان الأقصى.

هنا هنلاقي اسم دونالد ترامب بس للنفي .. التقرير بينفي أنه راح الجزيرة بل أنه بدا يقطع علاقته بملياردير الدعارة اول ما لقاه بيبدي اهتمام باحدي القاصرات في مناسبة عامة حضرها الاتنين
التقرير فيه اسمين محذوفين .. اسم امير عربي .. واسم سيدة تنتمي لمجتمع محافظ .. خد بالك جيفري إبستين حمل الجنسية السعودية لفترة .. في حين ان اسم السيدة المسلمة كما هو مرجح فهو مرتبط بالمجموعة المحيطة بـ هيلاري كلنتون يعني مش هتخرج من السعودية او قطر .. هتلاقي اسم المدير السابق لمكتب التحقيقات الفيدرالي الأمريكي لويس فريه .. هتلاقي انجلينا جولي ومادونا والاتنين راحوا اتبنوا عيال وقاصرات من دول فقيرة ومحدش عارف بيعملوا بيهم أيه.

مين فجر القضية في التوقيت دا ؟

القضاء الأمريكي مُسَيَّس .. ودا واضح بالافعال اللي بتحصل
في دونالد ترامب اللي مش بيترفع عليه قضايا إلا لما يترشح للانتخابات الرئاسية الأمريكية سنة 2016 او 2024 .. وبالتالي كان لازم الجهات اللى بتدعم ترامب بوجه عصابات العولمة هي
اللى تفجر قضية مضادة .. وكانت شبكة البيدوفيليا او شبكة جيفري إبستين هي الحل الأمثل ..

هنا نرجع لنقطة البداية .. القاضية الأمريكية اللى في محكمة نيويورك الفيدرالية أصدرت القرار أواخر 2023 بالافراج عن الوثائق دي اللى تتضمن الأسماء دي .. مين هيا ؟

لوريتا بريسكا .. عضو الحزب الجمهوري الأمريكي .. حزب دونالد ترامب بوجه الحزب الديموقراطي الأمريكي اللى بينتمي إليه 99 % من شبكة جيفري إبستين.

هنا نعيد معلومة قديمة .. مين اللي بيقف خلف ترامب؟

عزيزي المشاهد لو تظن ان ترامب مجرد رجل اعمال مغامر قرر يترشح للرئاسة الأمريكية بفلوسه وفاز يبقا حضرتك لسا سنة أولى سياسة عشان دا مستحيل يحصل في أمريكا ..

اللي حاصل ان الرأسمالية الوطنية وشبكات القومية الأمريكية رافضة هيمنة شبكات المصالح الغربية على أمريكا باسم العولمة وقرروا الدفع بمرشح منهم لرئاسة أمريكا عشان ينتصر لأمريكا بشعار أمريكا أولا .. هكذا فإن الصراع بين التيار القومي وتيار العولمة في أمريكا هو السبب ورا فضح شبكة جيفري إبستين المتعلقة في المقام الأول بشبكات المصالح اللي بتدير العولمة

في النهاية دول الزعماء والمفكرين والسياسيين والنسويات والفنانين بتوع الغرب .. انحلال وانحطاط ولأن الزانية تود لو أن النساء كلهن زواني فأن نشر الانحلال والبيدوفيليا والدعارة والالحاد جزء من اجندة الغرب لتدمير قيم الأسرة والأديان والأوطان والحس الوطني والقومي .. كل هذا مرفوض في
مواخير الغرب وشبكاته زي شبكة جيفري إبستين ..

والمطلوب نردد كلام القوادين والمحظيات وواحد بتاع عيال اقزام زي ستيفن هوكنج وألا لو رفضنا الكلام هذا نبقا رجعيين ومتخلفيين وفلاحيين ومتطرفين في الدين والوطنية والقومية.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!