الفن نيوزفن

إلى شيرين الإبنة والأخت والأم والفنانة بندعيلك.. نجوم الفن يوجهون رسائل دعم لشيرين

إمتدادًا لدعم ومساندة الفنانة شيرين عبد الوهاب وتوجيه رسائل الحب لها، مازال نجوم الفن والإعلام يدعمون شيرين، حيث طالب الفنان خالد سرحان من وسائل الإعلام بعدم نشر الأخبار التي تخصها إحترامًا لأهل بيتها وخصوصيتها.

حيث كتب منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”، وعلق قائلًا: الرجاء من السادة الصحفيين المحترمين عدم نشر أي شئ يخص الفنانه شيرين عبد الوهاب حفاظًا منكم علي تاريخها الفني وكذلك حرمة البيوت”.

فيما دافعت عنها ياسمين الخطيب، وذلك بمنشور كتبته عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”، وعلقت قائلة:”لو عندي حبيب أو غالي مدمن، هضربه وأكتفه وأوديه المصحة، ولو المصحة إستجابت للضغط الإعلامي، وسلمته لنفسه يؤذيها، ولناس تشجعه، تبقى مصحة محتاجة مصحة”.

ونشرت الإعلامية رولا خرسا صورة لها عبر حسابها الشخصي على مواقع الإجتماعي فيسبوك، وكتبت عليها: “اللي بيحصل لشيرين عبد الوهاب إبتلاء كبير أوي، أصعب حاجة في الدنيا أما أهلك يطلعوا يفضحوا أسرارك على الهواء حتى لو كان عشان حمايتك، اللي ربك ستره تفضحوه ليه، كان ممكن يستنجدوا بأي حد كتيمي من غير ما يطلعوا في التلفزيونات يتكلموا”.

وتابعت: “قلبي واجعني على بناتها اللي عايشين في الجو داه، واللي مهما كانوا شايفين إلا أما الناس كلها تعرف حيتعرضوا في المدرسة ومن اللي حواليهم لكلام قاسي وتنمر”.

وأضافت: “وشيرين نفسها حتى لو مدمنة فحقها عليهم إنهم ياخدوها في حضنهم ويساعدوها مش ينشروا أخبارها حتى لو شايفين أن ده لمصلحتها، ربنا معاكي يا شيرين حتى لو الدنيا كلها سابتك، مفيش إنسان في الدنيا يستاهل إنه ميلاقيش حد جنبه، وتاني بقول مهما عمل، أدعوا لها يا جماعة إن ربنا يشفيها ويفك كربها ده، شيرين محتاجة لدعم نفسي قوي جدًا، وتالت ورابع بقول مهما عملت”.

وإختتمت:” بلاش كل حد يطلع القاضي والجلاد اللي جواه، طلعوا بدالهم الإنسانية والرحمة، والله كلنا علي الأرض غلابة وعايشين بستر ربنا”.

أما هند رضا فقد نشرت صورة شيرين عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، وكتبت عليها قائلة: “إلى شيرين الإبنة والأخت والأم والفنانة المشهورة محنة شديدة بتمري بيها مع نفسك وأسرتك وجمهورك لكن تقدري تتغلبي عليها بقوتك وإيمانك وحبك لكل النعم اللي ربنا أنعم عليكي بيها”.

وتابعت:” وتقدري يا شيرين ترجعي أقوى من الأول لأن فيه ناس كتير بتستمد القوة منك ودي مسؤلية كبيرة وفرصة تأكدي فيها لنفسك ولكل حبايبك أنه بإصرارك تقدري تقفي علي رجلك من تاني وتحافظي على شيرين الإنسانة والفنانة المحبوبة المحترمة”.

وأما حلا شيحا وجهت رسالة حب ودعم لها وذلك بنشرها مقطع فيديو لشيرين عبر خاصية استوري بحسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، وكتبت عليه قائلة:” يارب ترجعي لأهلك وحبايبك وربنا يبعد عنك أصحاب السوء وأي حد إتمنالك الشر أو أراد ليكي أي شر ربنا ينتقم منه”.

وأضافت: “بدعيلك من قلبي تبقي فُلة وترجعي أحسن من الأول كلنا بنتعب وبنمر بحاجات صعبة في حياتنا بس الإيمان بالله وقوة الإرادة وحب الناس اللي واقفين في ضهرنا بصدق بنرجع أحسن من الأول، إن شاء الله حتقومي بالسلامة وترجعي أحسن من الأول وكل ده حيعدي كلنا بنحبك وبندعيلك ياطيبة يافُلة”.

كما دعمتها فريدة سيف النصر عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك بمنشور كتبت فيه قائلة: “شيرين، ياطيبة ياعفوية ، خلي بالك على نفسك المرض مش عيب العيب نكمل فيه وبإيدنا نخف، إعتزلي كل مايؤذيكي علشاننا وجمهورك وأهلك وأهم شيء بناتك حبايبك، ربنا يكفيكي شر الأشرار ويبعدهم عنك ربنا يؤذي المؤذي، كل ده جديد عليكي، حسبنا الله ونعم الوكيل، وأهلك لا تهلك، خليكي في حضن حبايبك اللي توجعيهم بجد، كملي يابطلة وقومي من حفرتهم وإردمي عليهم، وأنا من جمهور شيرين وبعشقها”.

وإختتمت: “أطالب بتحاليل لكل من يقترب منها أو يحاول وإذا ثبت تعاطيه لأي شيء، أمر نيابي قانوني بعدم الإقتراب، شيرين صوت مصر ياجماعة مانسيبهاش فريسة للي عايزين فلوسها يشتروا بيها الكيف ربنا يأخد كل مؤذي للناس جميعًا”.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by Mohamed Hamed
error: Content is protected !!