الفن نيوز

يسرا اللوزي لـ منى الشاذلي.. “أنا في الحقيقة صامتة ومش بحب أرغي كتير”

بعد الإعلان عن فيلم “جروب الماميز” الذي سيتم عرضه يوم 8 فبراير في جميع السنيمات، وتشارك في بطولته الفنانة يسرا اللوزي، قامت الإعلامية منى الشاذلي باستضافتها هي وطاقم العمل في برنامجها “معكم” الذي يعرض على قناة “cbc”.

وتحدثت يسرا خلال الحلقة عن كواليس العمل وتفاصيل دورها في الفيلم كما تحدثت عن بعض الأشياء التي تخص حياتها الشخصية.

حيث قالت:”أنا عايشة في وسط جروبات الماميز وفي جروبات الماميز بتاعة المدرسة وكمان بقى فيه الحضانة ودي جديدة”.

وأكملت:”يعني أنا متمرمطة وهو عبئ وكمان الجروبات الكتير بتوتر وطبعًا كلنا في جروبات كتير وجروبات الماميز وساعات بيبقى فيها لت وعجن كتير أنتي وحظك بقا كل سنة بيبقى الفصل مختلف”.

وتابعت:”أنا في الحقيقة أنا صامتة وأنا شخص عملي ومش بحب أرغي كتير فـ أنا بالنسبالي ده مصدر معلومات لو أنا مثلا في تصوير ومش واخدة بالي لو أنا ناسية حاجة لو في حاجة لازم ابعتها المدرسة أو حاجة لازم تدفع”.

كما أضافت:”أعياد الميلاد بتاعة العيال دي كارثة، هو بصراحة ده إختيار العيلة إحنا في عيلتنا بنحب البساطة يعني التكلف كتير والمنظرة في أعياد الميلاد أنا ضده حتى لو في ناس في مدرسة بنتي بيعملو أنا إحنا مبنعملش ده يعني ده إختيار ومش لازم عشن صحابنا بيعملوا إحنا نعمل زيهم”.

https://www.facebook.com/100047157995281/posts/pfbid0XSoNynBFsrDS5ZtQTruS3LqiLbAh8u2XD6vxexAy2HBc7mP7HnsD2ugsYapYhEiyl/?app=fbl

تفاصيل فيلم جروب الماميز

تدور أحداث الفيلم في إطار إجتماعي كوميدي، ويحكي قصة ثلاث أمهات من طبقات إجتماعية مختلفة وهما مريم ونادية وهنا، وتكون علاقة مريم ونادية بأبنائهم سيئة فتتدخل هنا لتصليح تلك العلاقة كونها أم مرحة لا تعرف الإنضباط.

ويشارك بالفيلم عدد من النجوم منهم:”روبي، يسرا اللوزي، دارين حداد، محمد ثروت، حازم إيهاب، محمود حافظ”، ومن تأليف إيهاب بليبل وغادة عبد العال وإخراج عمرو صلاح.

جميع الحقوق محفوظة لـ مجلة هافن HAVEN Magazine
Powered by Mohamed Hamed
error: Content is protected !!